پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3141
-
الف
+

فیلم کوتاه «روتوش» در اسکار شرکت می‌کند

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری برای سومین بار به اسکار راه یافت.

فیلم کوتاه «روتوش» به کارگردانی کاوه مظاهری برای سومین بار به اسکار راه یافت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از پایگاه اینترنتی فیلم کوتاه، فیلم «روتوش» به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران با کسب جایزه «بهترین فیلم کوتاه داستانی بالای 15 دقیقه» از بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز، برای سومین بار متوالی به آکادمی اسکار معرفی شد.

این نخستین بار است که چنین اتفاقی برای یک فیلم ایرانی رخ می‌دهد و این موضوع یک رکورد در سینمای ایران محسوب می‌شود.

فیلم «روتوش» پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه از شانزدهمین جشنواره فیلم ترایبکا و جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کراکوف را به خود اختصاص داده بود.

کاوه مظاهری کارگردان فیلم «روتوش» موفق به حضور در مراسم اهدای جوایز جشنواره پالم اسپرینگز نشد و بیتا الهیان فیلمساز ایرانی مقیم آمریکا به نمایندگی از وی، ضمن دریافت جایزه، بیانیه‌اش را در اختتامیه جشنواره قرائت کرد.
مظاهری در متن بیانیه خود نوشته بود: «ممنونم از انجمن سینمای جوانان ایران و گروه خیلی خوب فیلمم که به من اعتماد کردند، به خصوص پویان شعله‌ور، حامی اصلی‌ام که اگر نبود این فیلم هیچوقت ساخته نمی‌شد. این جایزه باعث افتخار من و سینمای ایران است. متاسفانه این دومین جایزه‌ای است که من برای فیلم روتوش از جشنواره‌های آمریکایی می‌گیرم و خودم آن را دریافت نمی‌کنم. امیدوارم روزی بیاید که این تبعیض‌ها و مرزبندی‌ها، دیگر باعث نشود که امثال من و شما به واسطه استیتمنت‌های کتبی باهم صحبت کنیم.»

بیست و سومین جشنواره بین‌اللمللی پالم اسپرینگز، ۲۰ تا ۲۶ ژوئن برابر با ۳۰ خرداد تا ۵ تیر در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

س م / س م

نظر شما
ارسال نظر